Komentarze
    Polecane

    Brak instrukcji w języku polskim

    Na forach internetowych znaleźliśmy wiele wpisów dotyczących bezterminowej gwarancji sprzętu AGD & RTV w przypadku, gdy nie posiada instrukcji obsługi w języku polskim. Sprawa wymaga pewnego wyjaśnienia.

    Zdarza się, że po zakupie nowego sprzętu RTV lub AGD brakuje instrukcji w języku polskim. Co wtedy? Zazwyczaj instalacja i obsługa sprawia wiele problemów. Chyba że wystarczy ci instrukcja w innym języku. Jednak nie wszyscy potrafią sobie poradzić. Co zrobić? Oddać? Sprzedać? Wyrzucić?

    Według obecnego prawa każdy produkt, który nie posiada instrukcji w języku polskim można uznać, że posiada on wadę produktu. W takiej sytuacji klient ma prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu zakupionego produktu.

    Od stycznia 2009 roku każdy konsument ma prawo domagać się instrukcji w języku polskim. Przywilej ten reguluje rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów. Dodatkowo każdy klient, który zakupił produkt bez instrukcji po polsku może domagać się wypłaty odszkodowania oraz zwrotu niektórych kosztów (np. związanych z transportem). Jeśli sprzedawca nie ma możliwości dołączenia brakującej instrukcji, to klient może domagać się obniżenia ceny.

    Warto wiedzieć także, że instrukcja w języku polskim musi być dołączona jedynie w przypadku sprzedaży o charakterze konsumenckim. Nie ma obowiązku dołączania instrukcji w języku polskim w przypadku sprzedaży dla celów zawodowych lub gospodarczych.

    W rozporządzeniu nie ma słowa o bezterminowej gwarancji w przypadku zakupu AGD lub RTV nie posiadającego instrukcji w języku polskim. Informacje zamieszczone na formach wprowadzają w błąd. Przypominamy, że jeśli kupiłeś dla siebie sprzęt bez instrukcji, to masz prawo ubiegać się o wypłatę odszkodowania, zwrotu niektórych kosztów lub obniżenia ceny.

    Leave a Reply

    You must be logged in to post a comment.